Brand in transformatorhuisje glastuinbouw snel onder controle

25/11

©LT

Maasbree – In de nacht van dinsdag op woensdag heeft er omstreeks 00.15 uur een brand gewoed bij een tuinbouwbedrijf aan het Zonneveld in Maasbree.
Aldus een woordvoerder van de brandweer zou er brand uit zijn gebroken in een transformatorhuisje in een kas, deze was ontstaan door een lek in de waterleiding naast het huisje waardoor er water vanuit het lek het transformatorhuisje in spoot. Hierdoor is kortsluiting ontstaan en vervolgens brand.
De brand was met enkele minuten onder controle, wel was er flinke rookontwikkeling.